Teknoloji ve Tasarım 8. Sınıf
Karaca Teknoloji ve Tasarım 8. Sınıf
Ortaokul 8. sınıf Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programında öğrencilerin bilimsel yöntemlerle düşünebilmesi, bireysel ve ekip hâlinde çalışabilmesi ve problem çözme yeteneklerini geliştirmesi beklenmektedir. Karaca Teknoloji ve Tasarım 8 kitabı, MEB ders müfredatına göre öğrenciyi merkeze alan ve aktif kılan proje tabanlı araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı dikkate alınarak güncel yeni içeriklerle planlandı.
Karaca Teknoloji ve Tasarım 8 kitabı, MEB ders öğretim programının ön gördüğü vizyon doğrultusunda ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin hayatı iyileştirme yolunda sorunların farkına varan, çözümler üreten yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan, ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişmelere açık, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler olmaları ve keşif duygusunu ortaya çıkartmaları amaçlanarak hazırlandı.
Karaca Teknoloji ve Tasarım 8 uygulama kitabında, "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.” yaklaşımıyla önce öğrenme alanlarının ünite kazanımları hakkında kısa bilgilendirme yapıldı; sonra öğrencilerin üretime dönük özgün yeni fikirler ortaya koymaları, inovatif proje geliştirmeleri hedeflendi. Kitapta, 8. sınıf Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’na uygun olarak "Teknoloji ve Tasarımın Temelleri, Tasarım Süreci ve Tanıtım, Yapılı Çevre ve Ürün, İhtiyaçlar ve Yenilikçilik, Tasarım ve Teknolojik Çözüm” öğrenme alanlarına ve bunların alt üniteleri ile ilgili içeriklere yer verildi.
22x27 cm boyutlarında
144 sayfa
Yazar: Dilek Tekgül Öztürk