İlk Kodlama Kitabım “Düşün + Eğlen = Kodla”
İlk Kodlama Kitabım "Düşün + Eğlen = Kodla”
Okula hazırlık döneminden itibaren yürütülen kodlama uygulamaları ile çocuklar, mevcut bir problemi analiz etmeyi; problemi küçük, düzenli, sistematik, sıralı parçalara bölerek algoritma oluşturmayı; algoritmayı akış şeması içerisinde görsel olarak ifade ederek düşünme becerilerini kullanmayı ve geliştirmeyi deneyimlemektedirler. Ayrıca kodlama eğitimi yoluyla çocuklar yer-yön kavramı, matematiksel düşünme, analitik düşünme, en kısa yoldan çözüme ulaşma, olay ve problemlere farklı bakış açılarından bakabilme, sistemli ve yaratıcı düşünme becerilerini de edinirler.
Bu sebeplerle günümüz eğitim sistemlerinde kodlama 21. yy becerisi olarak görülmekte ve mümkün olduğunca erken yaşlarda kodlama eğitimine başlanmasına önem verilmektedir.
48 ay ve üstü çocuklarının ilk kodlama kitabı olacak olan bilgisayarsız kodlamaya yönelik "Düşün+Eğlen=Kodla” kitabında, kodlamaya ilişkin çalışmalara ok çizimi, yön tanıma ve dikkat çalışmalarıyla başlandı. Ardından basitten karmaşığa algoritmalar oluşturma, oluşturulan algoritmaları okuma gibi beceriler eğlenceli etkinliklerle sunuldu. Etkinliklerin çözümlerine de kitap sonunda yer verildi.
Kodlama etkinliklerinde kullanılan ok yönleri ile ilgili olarak piyasada yer alan kitaplarda farklı uygulamalar mevcuttur. Bu nedenle "Düşün+Eğlen=Kodla” kitabında, ok yönlerini düzenlerken, uluslararası geçerliliği olan, hem tüm dünyanın hem de MEB’in uygulamalarında referans aldığı uygulamalar dikkate alındı...48 sayfa
22x27 cm boyutlarında
Uzm. Neşe AŞKAR