3. Sınıf Oyunlu-Eğlenceli Yeni Nesil Problemler
3. Sınıf Oyunlu-Eğlenceli Yeni Nesil Problemler
"Yeni Nesil Problemler 3” kitabı, MEB matematik ders programındaki ünitelere göre bölümlendi. Kitap, programdaki tüm kazanımları içermektedir.
"Yeni Nesil Problemler 3” kitabı, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlandı. Bir problemi çözerken birçok bilişsel süreç bir araya gelir. Problem çözme becerisi bilgiyi transfer etme, eleştirel bakış açısı kazanabilme, tahminde bulunma, genelleme yapabilme gibi becerileri geliştirir. Problemin çözümünü yazılı olarak ifade etme ise çocuğu sistemli olarak düşünmeye yönlendirir. Bu kitaptaki tüm problemler öğrencinin çözümü yazılı olarak anlatmasına dönüktür. Kitaptaki oyunlar ise öğrencinin problem çözme aşamalarını sözel olarak ifade etme becerisini geliştirmeye dönüktür.
Bir problemin çözme aşamaları sayfaların yan tarafındaki dikey ve renkli bölümde gösterildi. Bu örnek problem çözme aşamaları verilen, istenen, çözmek için izlenecek yol ve çözüm aşamalarından oluşmaktadır. Örnek problem çözme aşamaları, öğrencilerin problemi yorumlama ve çözümü üzerine akıl yürütme becerilerini geliştirmenin yanı sıra oyun oynayarak matematik dersine olan sevgilerini de artırmalarına katkı sağlayacaktır.
Oynanabilecek oyunlar iki başlık altında toplanabilir.
1 - Eşleştirme Oyunu: Dikey ve renkli bölümler kesme işareti olan yerlerden kesilir. Kartlar renklerine göre gruplanır. Gruplardan birindeki tüm kartlar masanın üstünde okunabilecek biçimde dağıtılır. Örneğin "Çözüm” kartları masanın üstüne yayılır. "Problem” yazılı kartlar üst üste durur. Problemlerden biri seçilip okunur. Masanın üstündeki çözüm kartları arasından problemin çözümü bulunur. Bu oyun gruplar hâlinde oynanabilir. Örneğin dört grup oluşturulur. Her bir gruba onar problem kartı dağıtılır. Çözüm kartları masanın üstüne her biri okunabilecek biçimde yayılır. Her grup problemi okuyup bu probleme ait çözümü masanın üstündeki kartlardan bulur. Bu eşleştirmeyi en kısa zamanda ve doğru biçimde yapan grup oyunu kazanır.
Bu oyun iki kişiyle de oynanabilir. İki kişi hangi bölümün kartlarını seçeceklerini bunu hangi bölümle eşleştireceklerine karar verirler. Kartları seçerler ve masanın üstünde yayılı olan ilgili bölümle eşleştirirler. Eşleştirmeleri önce bitiren oyunu kazanır.
Öğrenci isterse oyunu tek başına da oynayabilir. Oyun sonunda yaptığı eşleştirmeleri öğretmeniyle ya da bir büyüğüyle paylaşabilir.
2 - Problem Üretme Oyunu: Bu oyun için problemin yazılı olduğu kartlar dışındaki kartlardan biri seçilir. Örneğin "çözüm” kartları seçilebilir. Problemin çözümü okunur. Bu çözüme uygun bir problem üretilir. Problem üretiminde öğrenciler yaratıcı düşünmeleri için cesaretlendirilir. Örneğin komik ya da abartılı bir olayın anlatıldığı bir problem de üretebilirler.